Cookie Consent by Privacy Policies Kako ugotoviti kakšno stopalo imam in kaj to pomeni za moj tek? - Fitline
 

Blog

Kako ugotoviti kakšno stopalo imam in kaj to pomeni za moj tek?

Kako ugotoviti kakšno stopalo imam in kaj to pomeni za moj tek?

»Človeško stopalo je mojstrovina inženirstva in umetniško delo« – Leonardo da Vinci

Danes se bomo osredotočili na prvi stik našega telesa s tlemi med tekaškim korakom – na stopalo in na postavitev le tega na tla.

Kako ugotoviti tip stopala?

Potrebujete vedro, nekaj vode in kos belega papirja. Stopalo namočite v vodo in nato z njim naredite odtis na kosu papirja ali na drugi podlagi, na kateri se bo videl odtis stopala. Nato odtis primerjajte s spodnjo sliko in poskusite ugotoviti tip vašega stopala. Omenjena metoda ni popolnoma zanesljiva, zato v primeru bolj natančne določitve tipa stopala poiščite pomoč tekaškega trenerja, ki bo z video-analizo natančno opredelil vaš tekaški korak.

1. Plosko stopalo

Tekači s ploskim stopalom so nagnjeni k zvračanju stopala navznoter – pronacija stopala. V kolikor se to dogaja v mejah normale (tudi tekači z nevtralnim stopalom rahlo zvračajo stopalo navznoter) ne bo težav. V kolikor pa bo pronacija med tekom prekomerna, lahko to vodi v bolečine in poškodbe. Povzroči namreč zasuk goleni navzven, s čemer se močno obremeni kolenske vezi in ostale sklepne površine v kolenu ter celotno notranjo stran spodnjega uda. »Pronacijski« tekaški copati in izvajanje stabilzacijskih vaj sta recepta za tek brez poškodb pri tej vrsti tekačev.

Kot učinkovite so se izkazale ravnotežne vaje, enonožne stoje, doskoki na nestabilne površine, hoja po notranjem/zunanjem delu stopala, vzponi na prste.

2. Nevtralno stopalo

Sem se uvršča večina populacije, več kot 50%. Tekači z nevtralnim stopalom med tekom stopalo postavijo normalno/naravno. O tem govorimo takrat, ko tekač stopalo postavi na srednji zunanji del stopala in nato težo prenese proti sprednjemu notranjemu delu. Izvede torej t.i. »naravno pronacijo« oz. rahlo zvrnitev stopala navznoter. Taki tekači imajo najmanjšo možnost za pojav poškodbe.

3. Stopalo z visokim vzdolžnim stopalnim lokom

Tekači zvračajo stopalo navzven – izvajajo supinacijo stopala. Prekomerna supinacija lahko povzroča težave na področju gležnja, Ahilove tetive in celotni zunanji strani spodnjega uda. Zaradi dokaj togega stopala so obremenitve na skelet precejšnje. Zato bi tekačem, ki spadate v to kategorijo svetoval nakup bolj blaženih copat, ki bodo nekoliko omilili trde pristanke in s tem povezane sile.

Pomembno vlogo ima pri tekačih supinatorjih raztezanje vseh elementov okoli skočnega sklepa – raztezanje mečnih mišic in ahilove tetive, plantarne fascije in mišice tibialis anterior. 


Če se že od nekdaj želite pridružiti začetniški tekaški skupini imate sedaj odlično priložnost!  V mesecu marcu Fitline.si seli vadbo tudi na prosto! Začeli bomo izvajati tekaško vadbo za začetnike, ki se bo odvijala 2x tedensko v jutranjih urah na prostem pod nadzorom osebnega trenerja in kineziologa Uroša Pinterja. Za več ifnormacij in prijavo nam pišite na info@fitline.si.

Pripravil: Uroš Pinter, osebni trener v Fitline.si

Viri: