Cookie Consent by Privacy Policies Zdravi prigrizki, ki to niso - Fitline  

Zdravi prigrizki, ki to niso

Zdravi prigrizki, ki to niso

Ste eni tistih, ki na policah trgovin izbirate »zdrave« ploščice, »zdrave« kosmiče, razne energijske čokoladice v upanju, da boste tako poskrbeli za zdrav obrok in po možnosti lažjo izgubo kilogramov? Žal je veliko izdelkov z »zdravim izgledom« polnih dodanih sladkorjev in sestavin, ki vam ne delajo nobene usluge.

Gre za izdelke z napisi kot so »brez glutena«, »manj maščob«, »fitness«, »brez palmovega olja«  in podobno. Večinoma so to visoko predelana živila, ki so sicer lahko del uravnotežene prehrane ampak v manjšem obsegu.

  • Musliji in razni kosmiči

Zdaj je na policah res ogromno kosmičev/muslijev/granol – bi si upala trdit, da jih je več kot 90% s preveč sladkorja in premalo beljakovinami oziroma veliko sestavinami, ki jih naše telo ne potrebuje. Ker so odličnega okusa jih težko pojemo malo kar lahko še dodatno povzroči višanje kilogramov. Velika vsebnost sladkorjev pa povzroča hitro lakoto in posledično lahko začaran krog lakote (občutek, da bi lahko stalno kaj jedli).

Predlog: izberite ovsene kosmiče ali muslije z manj sladkorja. Tudi teh je nekaj na policah. Dodajte jogurt (še boljše skyr ali grški jogurt), nekaj sadja in dobili ste zmagovalni zajtrk.

  • Energijske tablice ali kroglice

Čeprav so energijske kroglice ali tablice (sploh tiste narejene doma) lahko zdrave, so zaradi visoke vsebnosti maščob zelo kalorične in spet nastane problem, ker jih ne moremo pojesti malo. Pojesti veliko kalorične hrane, tudi če je zdrava nam ne bo prineslo rezultatov. Tiste kupljene pa so večinoma polne sladkorjev.

  • Žitne ploščice

Tako kot kosmiči in energijske tablice, so tudi žitne ploščice v večini primerov polne dodanih sladkorjev in praznih kalorij. Primer 50 gramske Corny ploščice – ima dobrih 220 kalorij in skoraj 20g sladkorjev.

Če vam je res dobra, potem je brez problema na vašem jedilniku. Če pa jo uživate v upanju, da ste zaužili nekaj zdravega pa priporočam, da si raje privoščite topli sendvič (2 rezini toasta, rezina sira, nekaj rezin piščančjih prsi in zelenjava – enake kalorije in veliko več hranil ter daljša sitost:)

V kolikor bi želeli imeti uravnoteženo prehrano in manj želje po sladkem ali slanem je rešitev preprosta – uživajte redne obroke in pretežno nepredelana ali manj predelana živila. To so: jajca, ribe, meso, sadje, zelenjava, razne kaše – ajdova, prosena, pira, riž, kvinoja, ovseni kosmiči, pirini kosmiči, kruh, krompir, stročnice, navadni jogurt/Skyr, skuta, oreščki, manj mastni namazi in podobno.

Pripravila: Ana Šink, licencirana prehranska svetovalka