Cookie Consent by Privacy Policies Zakaj sploh postanemo lačni - Fitline  

Zakaj sploh postanemo lačni

Zakaj sploh postanemo lačni

Lakota lahko nastopi zaradi fizičnih ali psihičnih oziroma čustvenih dejavnikov. 

Fizična lakota nastopi postopoma, občutimo pa jo kot kruljenje v želodcu, izčrpanost, padec koncentracije in posledično slabšo storilnost. Pri fizični lakoti nam je običajno popolnoma vseeno kaj bomo pojedli in si želimo le konkreten obrok, ki nas bo nahranil.

Pri čustveni lakoti si navadno zaželimo točno določeno hrano po kateri hrepenimo, hodimo neprestano v hladilnik in kar ne moremo nehati jesti. Razlog pa je v tem, da hrana ni tisto, kar potrebujemo v tistem trenutku. Ko se boste naučili razlikovati med fizično in čustveno lakoto, bo prehranjevanje postalo veliko lažje.

LAKOTA LAHKO NASTOPI ZARADI:

  • dehidracije
  • slabega spanca
  • pomanjkanja beljakovin v prehrani
  • nezavednega prehranjevanja

#1 DEHIDRACIJA:

Signal dehidracije je podoben lakoti. Velikokrat smo tako pravzaprav žejni in ne lačni. Priporočamo vam, da vsak dan spijete 2-3L tekočine (več, če ste visoki, aktivni,…).

#2 SLAB SPANEC:

Pomanjkanje spanca vodi v nihanje hormonov grelin in leptin, ki uravnavata lakoto/sitost. V primeru pomanjkanja spanca se zviša nivo grelina (poveča se nam apetit), nivo leptina , ki uravnava sitost, pa se zniža. Priporočamo vam, da si vsako noč privoščite 7-9 ur kvalitetnega spanca.

#3 POMANJKANJE BELJAKOVIN

Pomanjkanje beljakovin v prehrani lahko vodi v občutek lakote. Beljakovinsko bogata hrana se dlje časa prebavlja, tako se podaljša občutek sitosti. Z beljakovinsko bogatimi obroki bomo vplivali tudi na znižanje grelina (hormona, ki povečuje občutek lakote). Priporočamo, da vsak obrok vključuje tudi kvaliteten vir beljakovin.

#4 NEZAVEDNO PREHRANJEVANJE

Če jeste hitro in niste pozorni na hrano, ki jo uživate ne date možganom časa, da dobijo signale, da ste pravzaprav že siti. Nezavedno prehranjevanje = če obrok pojeste v manj kot 10-ih minutah, jeste med delom, v avtu, ali pred televizijskimi (telefon, računalnik) ekrani. Za obrok si vzemite čas in v hrani uživajte 🙂

Lakota lahko nastopi tudi iz čustvenih razlogov.

Vprašajte se, če ste zares lačni ali ste le pod stresom, jezni, osamljeni, nervozni, zdolgočaseni, utrujeni,… Če je odgovor, “DA” – gre po vsej verjetnosti za čustveno lakoto.

Ob prepoznavi psihične (čustvene) lakote je torej pomembno, da se umirite in poiščete drugo stvar, ki vas razveseljuje, pomirja in zmanjšuje stres (knjiga, sprehod, poslušanje glasbe, šport,..).

Z opisanim načinom boste nekoristen vzorec prehranjevanja zamenjali s koristnejšim. Če boste to izvajali dalj časa, vam bo to prišlo v navado.

Za individualno prehransko svetovanje preverite naše pakete prehranskega svetovanja.