Cookie Consent by Privacy Policies ZAKAJ JE VADBA ZA MOČ POMEMBNA? - Fitline  

ZAKAJ JE VADBA ZA MOČ POMEMBNA?

ZAKAJ JE VADBA ZA MOČ POMEMBNA?

Vadbi za moč pogosto naredimo krivico, ko ob njeni omembi pomislimo samo na velike mišice in izklesano telo. Tovrstna vadba ponuja veliko več.

S povečanjem mišične moči dosežemo lažje premagovanje vsakodnevnih obremenitev, zmanjšamo neenakomerno obremenitev sklepov, izboljšamo telesno držo in povečamo oziroma ohranjamo odstotek kostne gostote.

Vadba za moč je pomembna tako pri ljudeh, ki drugače niso aktivni kot tudi pri tistih, ki se veliko ukvarjajo z aerobnimi dejavnostmi (tek, kolesarjenje). Pri sedeči populaciji lahko ustrezna vadba za moč zmanjša težave z bolečinami v križu in popravi slabo telesno držo. Za vse športne navdušence, ki obožujejo aerobne športne pa predstavlja osnovo za preprečevanje poškodb. Smiselna je tudi v procesu hujšanja, saj ljudje z več mišične mase porabljajo več energije (tudi, ko sedijo 😉).

KAKŠNA PA JE VLOGA MIŠIC V NAŠEM TELESU?

Osnovna in najbolj vidna naloga mišic je njihovo krčenje in s tem premikanje telesa oziroma njegovih delov (rok, nog). Mišice, pa imajo v našem telesu še veliko pomembnih funkcij:

  • Nudijo nam podporo, ko zbolimo. V času, ko se telo bori z okužbo, se lahko mišice hitro razgradijo in nahranijo imunski sistem, ki omogoča celjenje tkiv. Posledično so ljudje z več mišične mase uspešnejši v borbi z različnimi virusi in okužbami.
  • Omogočajo nam ustrezno hidriranost telesa. Mišice so pretežno sestavljene iz vode in predstavljajo nekakšen rezervoar za njeno skladiščenje. Tako imajo ljudje z več puste mišične mase praviloma večji odstotek vode v telesu. To lahko opazimo, ko spremljamo meritve telesne sestave, saj se v večini primerov s povečanjem mišične mase poveča tudi odstotek vode v telesu.
  • Pripomorejo k uravnavanju telesne temperature. Večina mišičnega dela se pretvori v toploto, ki segreje naše telo. Tako so mišice pomembne proizvajalke toplote, ki svoje delo opravljajo s krčenjem med športno aktivnostjo ali pa z tresenjem, ki ga navadno občutimo v hladnih zimskih dneh.

JE VADBA ZA MOČ POMEMBNA TUDI ZA ODRASLO IN STAREJŠO POPULACIJO?

Zmotno je meniti, da je vadba za moč primerna le za mlajšo generacijo. Ravno nasprotno, vadba za moč ima pri odraslih in starejših še pomembnejšo vlogo.

Po 40. letu starosti začne mišična masa počasi upadati, manjšati pa se začne tudi odstotek kostne gostote, ki je pomembna za čvrstost kosti. Ta proces se pri ženskah še pospeši z začetkom menopavze. Z ustrezno vabo za moč lahko navedena procesa upočasnimo in tako zmanjšamo možnost za padce in zlome kosti v starosti.

Z ohranjanjem mišične mase  lahko nudimo boljšo podporo imunskemu sistemu in poskrbim za bolj enakovreden boj z raznimi boleznimi. Vadba za moč bi tako morala biti sestavni del vsakega življenjskega obdobja, saj vadba v mladostniški in odrasli dobi predstavlja naložbo, ki bistveno zmanjša težave povezane s staranjem.

KAKO ZAČETI?

  • Začnite z vadbo 2x tedensko po 30 minut. Izberite si 6 vaj, ki ne bodo prezahtevne in jih boste lahko pravilno izvajali. Opravite jih v 12-15 ponovitvah v 2-3 serijah. Smiselno je začeti z vajami z lastno težo oziroma manjšimi obremenitvam in kasneje obremenitev stopnjevati.
  • V začetnih tednih naj bo poudarek na pravilni tehniki in ne toliko na obremenitvi.
  • Poskrbite za močne mišice trupa, saj te kasneje igrajo pomembno vlogo pri izvajanju zahtevnejših vaj z večjimi obremenitvami.
  • Gibanje povežite z dihanjem. Pomembno je, da med izvedbo diha ne zadržujete, ampak poskušate dihati enakomerno. Poskusite v težji smeri gibanja izdihniti v lažji pa vdihniti.
  • V primeru kakršnihkoli bolezni ali poškodb se pred začetkom vadbe posvetujte z zdravnikom oziroma se vadbe lotite pod strokovnim nadzorom.

Pripravila: Nina Bubnič, osebna trenerka in kineziologinja v Fitline studiu