Cookie Consent by Privacy Policies Vitamin C - Fitline  

Vitamin C

Vitamin C

Vitamin C je vodotopni vitamin, ki ga potrebujemo za normalno fiziološko delovanje telesa. Za človeka je vitamin C esencialno mikrohranilo, kar pomeni, da ga ne moremo proizvesti sami.
Vitamin C deluje kot antioksidant, ki ščiti naše telo pred prostimi radikali in s tem oksidativnim stresom ter pomembno prispeva k delovanju imunskega sistema. Je pomemben dejavnik pri nastajanju kolagena, celjenju ran in vzdrževanju zdravih dlesni. Pomemben je za številne metabolne procese, kot so aktivacija B vitaminov, pretvorba holesterola v žolčne kisline (ki so pomembne za prebavo in absorpcijo maščob) in pretvorba aminokisline triptofan v serotonin.
Vitamin C izboljša razpoložljivost in absorpcijo ne-hemskega železa, ki se nahaja v rastlinskih živilih. To nam lahko koristi predvsem v primeru, če se izogibamo živalskim živilom, saj je absorpcija ne-hemskega železa v primerjavi s hemskim (v živalskih živilih) veliko slabša. V praksi to lahko uporabite tako, da pijete limonado ob rastlinskih živilih, bogatih z železom.
Pri hudem pomanjkanju se razvije skorbut, ki je karakteriziran s krvavenjem dlesni, slabim celjenjem ran, šibkostjo in izčrpanostjo. Pomanjkanje vitamina C vodi v motnje v imunosti in večjo občutljivost za okužbe, njegovo pomanjkanje pa se povezuje tudi z mišično degeneracijo, aterosklerotičnimi plaki in nevrotičnimi motnjami.
Glavni vir vitamina C so živila rastlinskega izvora. Sadje, ki je bogato z vitaminom C so citrusi, jagode, kivi in paradižnik. Od zelenjave ga v večjih količinah najdemo v papriki, brokoliju, kodrolistnem in navadnem ohrovtu 🍊🍋🍓🥝🥦🥬🍅🌶
Večina vitamina C se izgubi s toplotno obdelavo živil, izgubo pa lahko zmanjšamo s kuhanjem zelenjave pri nizki temperaturi, zelo majhni količini vode in zelo kratkem času obdelave.
Zanimivosti:
✔️Za razliko od ljudi večina živali lahko sintetizira lastni vitamin C, zato za njih le-ta ni esencialen.
✔️Drugo ime za vitamin C je askorbinska kislina, katero pogosto najdemo v sestavinah različnih živil, saj se zaradi svojih lastnosti uporablja kot konzervans.
PDV:
👉Odrasli moški 110 mg/dan
👉Odrasle ženske: 95 mg/dan
Vir: 
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3783921/
https://www.nutris.org/prehrana/abc-prehrane/vitamini/103-vitamin-c.html