Cookie Consent by Privacy Policies PORCIJO NEGATIVNIH KALORIJ PROSIM! - Fitline  

PORCIJO NEGATIVNIH KALORIJ PROSIM!

PORCIJO NEGATIVNIH KALORIJ PROSIM!

Zadnje čase slišim veliko ljudi govoriti o negativnih kalorijah. Da jih vsebujejo nizkokalorična živila, kot na primer zelena, korenje, kumara,…neka knjiga izpred 15-tih let celo omenja, da naj bi imeli mastni kalorični oreščki negativne kalorije. Seveda je vse res!  No, šalo na stran ☺ Na hitro preletim internetne strani in ugotovim, da je člankov na to temo veliko. Seveda se najdejo tudi taki, ki opisujejo, da negativne kalorije obstajajo, trditev pa obrazložijo nekako takole:

“ Obstajajo živila, pri katerih samo s prežvekovanjem in prebavo porabite več kalorij, kot jih samo živilo vsebuje.

To je prekrasno! Predstavljam si, da sem sredi shujševalnega procesa in naletim na ta članek! UAU! To je rešitev vseh mojih težav, si mislim, in odbrzim v trgovino po zeleno, korenje, kumare, praktično vso zelenjavo, ki bi jo pojedel zajec, za posladek pa si privoščim še kos slastnega feferona. Torej porcija enih samih negativnih kalorij! 

Resnica je žal drugačna in povsem preprosta – postali smo resnično leni. Ideja o hrani, ki jo jemo in zraven še hujšamo se zdi mikavna, saj jo vsaj jaz osebno razumem takole “ Usedite se na kavč in grizljajte zeleno dokler od vas ne ostaneta le kost in koža. Maščobo, ki vam bo odtekla, nato pobrišite z brisačo…

Zdrava kmečka pamet in gibanje očitno tu ne predstavljata nobene vloge. Pomislim na vedno več ljudi, ki se vozijo naokoli z električnimi skiroji in si mislim, kaj za vraga se je zgodilo s preprostimi kolesi. Očitno je danes že poganjanje podcenjeno.

⇒METABOLIZEM 1o1 oz. zakaj negativne kalorije ne delujejo

Metabolizem so vsi kemični in fizikalni procesi, ki se dogajajo v telesu. Snovi v telesu nastajajo in se razgrajujejo, za kar potrebujemo energijo (ti. kalorije), ki jo dobimo iz hrane – makrohranil (beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe). Največ energije pridobimo z maščobo, več kot polovico manj pa z beljakovinami in ogljikovimi hidrati. Vmes se skriva še alkohol.

  • Maščobe 9 kcal/1g
  • Beljakovine 4 kcal/1g
  • Ogljikovi hidrati 4 kcal/1g
  • Alkohol 7kcal/1g 

Kot lahko vidite, je iz zgornjega zapisa razvidno, da 100 gramov maščob ne moremo enačiti s 100 gramov beljakovin. Podobno je tudi pri termičnemu učinku hrane, ki nam pove, kakšen delež kalorij telo porabi za prebavo in prežvekovanje posameznih makrohranil.

⇒TERMIČNI UČINEK HRANE

Termični učinek hrane oziroma TEF (thermic effect of food), je preprosto povedano količina energije, ki jo porabimo za prebavo določene hrane (makrohranila). Dnevna količina energije za prebavo predstavlja nekje okoli 10% celotnega energijskega vnosa. Torej, če zaužijemo 1500 kalorij, jih bomo za prebavo porabili 150.

A ni vse tako preprosto ☺ Koliko odstotkov energijskega vnosa bomo dejansko porabili za prebavo, je v veliki meri odvisno od hitrosti naše presnove (aktivni ljudje imajo boljšo presnovo) in predvsem od tega, kaj jemo.

Spodaj je graf, ki nam kaže, koliko odstotkov energije porabi za prebavo posamezno makrohranilo in koliko energije porabimo za »vse ostalo«.


Torej, kaj se zgodi s 3. makrohranili če zaužijemo 100 kalorij leteh. Vidimo, da največ kalorij za presnovo porabijo beljakovine. Če zaužijemo 100 kalorij beljakovin, lahko pričakujemo, da se bo od 25-30 kalorij porabilo za prebavo. Za ogljikove hidrate malo manj (od 5-8 kalorij), maščobe pa bi v primeru zaužitja 100 kalorij porabile vse skupaj 2-3 kalorije.

Naj omenim, da zgoraj omenjena zelenjava spada pod ogljikove hidrate, torej, v primeru, da pojeste 100 kalorij korenčka, dejansko izkoristite oz. vnesete v telo okoli 90 kalorij ☺. 

ZAKLJUČEK

Popolna dieta žal ne obstaja. Potrebno je pojesti dovolj zelenjave (naj zavzema polovico krožnika), jejte več beljakovin (pohan piščanec ne šteje ☺), pijte zadostno količino vode, izogibajte se sladkim pijačam, predvsem pa se veliko gibajte. Preprosto, a vseeno deluje ☺


Pripravila: Osebna trenerka v Fitline.si,  Neža Kravanja