Cookie Consent by Privacy Policies Miti o prehrani - Fitline  

Miti o prehrani

Miti o prehrani

Danes z vami delim nekaj najpogostejših mitov o prehrani, ki so še vedno zelo prisotni – žal pa nimajo nobene znanstvene podlage zato smo pobrskali po znanstvenih virih in poiskali resnice 🙂

  • MIT: OBROKI PO 18. URI POVZROČIJO POVIŠANJE TELESNE MASE

RESNICA: Živila imajo enako hranilno vrednost ne glede na to kdaj jih zaužijemo. Pomembno je kaj in koliko česa zaužijemo preko celega dneva. Torej obrok sam po sebi v večernem času ne bo povzročil povišanja telesne mase. Je pa res, da so izbire živil v večernem času velikokrat slabše kot dopoldan kar pa lahko vodi v presežek kalorij in posledično povišanje telesne mase. Pomembno je, da je večerni obrok uravnotežen in da se izogibamo (slabim) prigrizkom pred televizijo. Primer uravnotežene večerje so npr. jajca, kruh in paradižnik; kruh, sirni namaz in lonček jogurta..

  • MIT: ODREKANJE OGLJIKOVIM HIDRATOM JE NAJHITREJŠI NAČIN ZA IZGUBO KILOGRAMOV

RESNICA: Enostavni in procesirani ogljikovi hidrati imajo malo hranil in jih ni priporočljivo uživati pogosto (prekovski izdelki, pizza, čips, sladkarije..). Kompleksni ogljikovi hidrati kot so polnozrnati izdelki, sadje, zelenjava in stročnice pa so odlični viri OH in jih je priporočljivo redno vključiti v prehrano. Taki ogljikovi hidrati naj bi predstavljali vsaj 50% naše dnevne prehrane in ne vplivajo na povišanje telesne mase (če seveda ne pojemo več kot porabimo).

  • MIT: IZDELKI Z MANJ ALI BREZ MAŠČOBE SO BOLJŠI KOT POLNOMASTNI IZDELKI

RESNICA: Mlečni izdelki z manj maščobe so priporočljivi kadar imate željo po izgubi telesne mase saj so te izdelki manj kalorični od polnomastnih. Izdelki z manj maščobe, ki jih priporočamo so siri, navadni jogurti, grški jogurti in podobno. Če boste pogledali deklaracijo, boste opazili, da imajo te izdelki nižjo vrednost nasičenih maščob kar je za zdravje izredno pomembno. Potrebno pa je paziti pri npr. sadnih jogurtih, kjer je sicer zmanjšana vrednost maščob ampak je zaradi slabšega okusa potem dodan sladkor oziroma razne kemikalije. Enako velja za razne pudinge, sladolede itd – pri večini teh izdelkov »low fat« oznaka ne pomeni bolj hranilnega izdelka.

  • MIT: HIMALAJSKA SOL JE BOLJŠA OD NAVADNE SOLI

RESNICA: Sol je sol ne glede na obliko. Himalajska sol ima večje kristale kar pa na sestavo ne vpliva. Pri navadni soli je pomembna stvar to, da je jodirana – jod je izjemno pomemben mineral za ustrezno delovanje ščitnice. Brez ustreznega vnosa navadne soli človek ne dobi dovolj joda v prehrano zato priporočamo uporabo navadne soli.

Za več podobnih nasvetov in optimizacijo jedilnika za uspešno izgubo telesne mase pa izberite enega od treh paketov prehranskega svetovanja.

Pripravila: Ana Šink, licencirana prehranska svetovalka