Cookie Consent by Privacy Policies Kako si ustrezno razporediti obroke preko dneva - Fitline  

Kako si ustrezno razporediti obroke preko dneva

Kako si ustrezno razporediti obroke preko dneva

Ena najpomembnejših komponent uravnoteženega prehranjevanja je ustrezna razporeditev obrokov preko dneva. S pravilno razporeditvijo obrokov tem boste poskrbeli za:

  • večjo sitost
  • višji nivo energije
  • ohranitev mišične mase in
  • dovolj energije za trening v kolikor ste športno aktivni

Kaj pravijo raziskave?

Redni plan prehrane oziroma prehranska rutina da neprimerljivo boljše rezultate kot neplanirana prehrana. S planom prehrane si tudi olajšate pripravo obrokov saj si lahko kuhate v večjih količinah in imate obroke pripravljene za nekaj dni vnaprej (vsaj delno). Poleg tega pa ustrezno razporejeni obroki izboljšajo učinkovitost vadbe, povišajo nivo energije in izboljšajo spanec.

Preverite koliko obrokov je optimalno in kako si jih ustrezno razporediti preko dneva 👇

Koliko obrokov dnevno je optimalno?

  • v kolikor je vaš cilj izguba maščobe oziroma kakšnega kilograma je vseeno ali imate 1,2 ali 5 obrokov dnevno – za izgubo maščobe je pomembno razmerje makrohranil in število zaužitih kalorij
  • pri malo obrokih nastane drug problem – če recimo zaužijemo samo 2 obroka dnevno, to pomeni, da smo večino dneva lačni, po zaužitem obroku pa prekomerni siti  in smo primerni samo še za na kavč 🙂
  • priporočamo 3-5 obrokov dnevno saj boste tako manj lačni in imeli več energije ter posledično dosegali boljše rezultate

Kako ustrezno razporediti obroke? 

  • prvi obrok naj bo v roku par ur od takrat, ko se zbudite – če niste takoj lačni, vam ni potrebno jesti. Zajtrk tudi ni najpomembnejši obrok v  dnevu kot je veljalo včasih. Je pa priporočljivo, da zajtrka ne spustite saj to povzroči preveliko lakoto in posledično slabšo izbiro živil kasneje v dnevu. Torej v roku 2h, 3h ur od vstajanja si privoščite uravnotežen obrok.
  • v kolikor ste redno športno aktivni – sploh, če izvajate vadbo z utežmi, je priporočljivo zaužiti polnovreden obrok v roku ene ure po vadbi.
  • obroke imejte vsaj na vsakih 6 ur, torej naj nikakor ne pride do situacije, ko vstanete ob 7h in imate prvi obrok šele ob 16h.
  • zadnji obrok si privoščite najkasneje 2 uri pred spanjem – da si omogočite prijeten spanec brez polnega želodca.

To so splošna priporočila za vse, ki bi si želeli izboljšati prehranske navade in zmanjšati delež telesne maščobe. Gre le za smernice, ki pa se jih ni potrebno 100% držati. Postopoma testirajte in ugotovili boste kaj vam najbolj ustreza 🙂

Za individualno obravnavo preverite naše pakete prehranskega svetovanja.

Pripravila: Ana Šink, licencirana prehranska svetovalka