Cookie Consent by Privacy Policies Kako shujšati in zakaj hitra dieta ni prava rešitev - Fitline  

Kako shujšati in zakaj hitra dieta ni prava rešitev

Kako shujšati in zakaj hitra dieta ni prava rešitev

Kolikokrat ste se že znašli v situaciji, da ste brskali po internetu in obupano iskali najučinkovitejšo dieto, pri tem pa ste se znašli v poplavi nešteto različnih diet, ki prav vse obljubljajo čudežne rezultate? Razlog, da obstaja toliko različnih diet in obenem še vedno prihajajo nove in nove tiči v tem, da diete pravzaprav niso dolgoročno učinkovite. V primeru, da bi obstajala dieta, ki bi bila brezpogojno učinkovita in bi nam zagotovila dolgoročne rezultate ter ne bi delovala le za (kratko) časovno obdobje, ko jo izvajamo, ne bi neprestano ‘ izumljali’ novih diet oz. načinov prehranjevanja. 

Odgovor na vprašanje, zakaj hitre diete ne delujejo in nam lahko prej škodijo kot koristijo pa boste našli v naslednjih nekaj točkah: 

1.) Hitre diete spremenijo naše (nezdrave) prehranske navade le za kratek čas

V tistem mesecu ali nekaj mesecih na dieti boste morda res izgubili nekaj kilogramov, a vam to žal ne bo kaj prida koristilo, če se boste po končani dieti vrnili na stare tirnice z enakimi prehranskimi navadami, katere so vas v prvi vrsti sploh pripeljale do tega, da ste se zredili.

Za dolgoročne rezultate je potrebno spremeniti življenjski slog, zamenjati nekoristne vzorce v prehranjevanju in ponovno vzpostaviti zdrav odnos s hrano. Pomembno je tudi gledati širšo sliko in najti vzrok, zakaj ste razvili tovrstne prehranske navade ter te nato primerno odpraviti oz. zmanjšati. Kot primer – če je vzrok vaših neurejenih prehranskih navad stres, ne boste ničesar rešili, dokler le- tega ne boste zmanjšali. 

2.) Hitre diete so izčrpavajoče in nas spravljajo v stres 

Pri hitrih dietah je energijski (kaloričen) vnos običajno tako nizek, da smo neprestano utrujeni, brez energije, razdraženi in nezadovoljni. Pri delu se težko skoncentriramo, zaradi pomanjkanja energije pa smo čez dan manj aktivni, s čimer pravzaprav dosežemo ravno nasprotni učinek od želenega, saj je naša poraba energije manjša kot običajno. Vse skupaj nas spravlja v velik stres, zaradi česar še bolj hrepenimo po različnih priboljških in slej ali prej se tem občutkom tudi vdamo.

Po končani dieti zato hitro nazaj pridobimo izgubljene kilograme, velikokrat tudi več kot smo jih sploh izgubili (jojo ekekt). Pridobljena teža pa je običajno le maščobna masa, medtem ko smo pri hitrem hujšanju izgubili tudi nekaj mišic, kar nas postavi še na slabšo izhodiščno točko.

3.) Diete povečujejo hrepenenje po manj zdravi in procesirani hrani 

Hitre diete ne samo, da močno znižajo naš vnos hrane, ampak običajno tudi prepovejo uživanje ‘nam priljubljenih živil’. Posledica tega je, da po teh živilih hrepenimo še toliko bolj in komaj čakamo, da se po koncu diete lahko končno privoščimo našo najljubšo hrano.

S tako mentaliteto ne bomo prišli daleč in kaj hitro se lahko vse skupaj konča z vsem dobro poznanim prenajedanjem, ki pa v nas pusti občutke krivde in razočaranja nad seboj, zaradi česar velikokrat ne vidimo več smisla, da bi še vztrajali pri spremembah. 

Kako se torej lotiti hujšanja?

  • Za izgubo telesne mase je v prvi vrsti najpomembnejši energijski primanjkljaj (deficit), ki pa naj bo zmeren, saj boste le tako imeli dovolj energije za opravljanje vsakodnevnih aktivnosti.
  • Pri prehrani dajte prednost polnovredni, neprocesirani hrani, bogati z beljakovinami in prehransko vlaknino, pri tem pa si še vedno lahko privoščite tudi vašo najljubšo hrano, pomembno je le, da vzdržujete zastavljen deficit. S takim pristopom lakote skorajda ne boste občutili, prav tako ne boste imeli nenehne potrebe po ‘prepovedanih’ živilih, obenem pa boste izgubljali telesno maso. Spremembe v prehranjevanju boste lahko izvajali konsistentno, kar je tudi ključ za uspeh.
  • Poleg omenjenega je pomembno ugotoviti, kaj se nahaja v ozadju vaših prehranjevalnih navad. Ali je bil za vaše slabše prehranjevalne navade kriv stres, ali ste iskali tolažbo v hrani ali pa morda precenjujete vašo porabo energije in s tem koliko hrane potrebujete?
  • Prav tako se morate zavedati, da se prehranskih navad, katere ste po vsej verjetnosti razvili skozi daljše obdobje (več let), ne da spremeniti čez noč.

Pri izvajanju sprememb morate biti le konsistentni in potrpežljivi, če pa pri tem potrebujete pomoč, se vsekakor lahko obrnete na nas in s skupnimi močmi vas bomo pripeljali do zastavljenega cilja. Kliknite na povezavo in si preberite več o: 4 tedenskem prehrankem svetovanju.

Pripravila: Katja Zabukovec, Študentka magistrskega programa Prehrana na Biotehniški fakulteti