Cookie Consent by Privacy Policies 3 navade, ki vodijo v prenajedanje (in 3 nasveti za preprečitev) - Fitline  

3 navade, ki vodijo v prenajedanje (in 3 nasveti za preprečitev)

3 navade, ki vodijo v prenajedanje (in 3 nasveti za preprečitev)

Se vam dogaja to, da čez dan uživate večinoma zdrave obroke, zvečer ko se umirite pa vse skupaj popusti in napadete hladilnik? Do večernega prenajedanja pride zaradi slabih prehranskih odločitev, ki jih imate čez dan.

To, da »zdržite« brez obroka zjutraj ali da pojeste kosilo brez ogljikovih hidratov se morda sliši zmagovalno ampak žal je to najbolj verjeten razlog, da pride kasneje do prenajedanja.

Danes vam bom predstavila:

=> 3 najpogostejše navade, ki vodijo v prenajedanje in
=> 3 nasvete kako se temu uspešno izognete
.

1. Navada – ne sledite apetitu:

Se zavedate svojega apetita in jeste takrat, ko ste lačni ali jeste iz navade?

Povsod beremo kako je zajtrk najpomembnejši obrok in zato veliko ljudi zajtrkuje takoj, ko vstanejo – tudi, če jim ne paše oziroma niso lačni. V kolikor niste takoj zjutraj lačni, si brez težav privoščite kavico (ja tudi na prazen želodec je ok, če vam ne povzroča težav) in si privoščite prvi obrok šele, ko začutite lakoto. To je lahko tudi 2 uri po tem ko vstanete. Če ste zjutraj lačni pa seveda lahko takoj zajtrkujete.

Drugi ekstrem je spuščanje zajtrka oziroma prvega obroka. V kolikor je vaš dopoldan sestavljen samo iz kavic, bo precej verjetno vaše kosilo preobilno. Če imate kosilo zunaj (menze, restavracije) je velika možnost, da boste izbrali slabše opcije (npr. testenine s smetanovo omako, ki je precej kalorična, kakšne musake ali lazanje, ki v večini primerov niso pripravljene tako kot bi si jo pripravili doma).

Nasvet: prvi obrok si pripravite, ko ste lačni in sledite temu preko celega dneva. Verjetnost večernega prenajedanja se drastično zmanjša, če imate urejene dnevne obroke. 

PREVERITE 3 PAKETE PREHRANSKEGA SVETOVANJA V FITLINE STUDIU

2. Navada – napačno kombinirate živila:

V poplavi informacij glede zdravega prehranjevanja sem opazila, da je premalo informacij glede ustrezne kombinacije živil. Tudi, če je obrok zdrav – se pravi z malo nasičenih maščob, soli ali sladkorjev ne pomeni, da je uravnotežen.

Uravnotežen pomeni, da so zajeta vse makrohranila (beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe). Kosilo, ki zajema samo meso in zelenjavo NI uravnotežen obrok in bo kasneje lahko povzročil lakoto in prenajedanje.

Nasvet: vaši obroki naj zajemajo vsa makrhranila – tudi ogljikove hidrate, ki se jim dela velika krivica. Ne bojte se kruha – tudi zvečer pride v poštev, a upoštevajte pravilo vseh makrohranil – na kruh namažite humus in zraven zaužijte lonček grškega jogurta. Tako boste siti in zadovoljni.

3. Navada – odrekate se svojim najljubšim živilom:

Večina ljudi se zmrazi ob izrazu dieta, ker to pomeni stradanje in odrekanje najljubšim živilom. Odrekanje prehrani in stradanje nikoli ni in nikoli ne bo prineslo rezultata (niti na kratek rok).

Že res, da ocvrta prehrana in pizza ne bosta dali rezultata ampak, če si to privoščite 1x tedensko se vam ne bo nikjer poznalo. Če pa se svojim najljubšim živilom odrečete, si pripravljate obroke kot so meso + zelenjava, pol dneva prestradate pa je rezultat jasen = neuspeh. Po več neuspelih poskusih pa se lahko začnete vrteti v začaranem krogu kar je res nepotrebno.

Nasvet: ne hujšanjte in ne odrekajte se svojim najljubšim živilom. Prednost dajte osnovnim nepredelanim živilom (žita, meso, zelenjava, sadje, jajca, stročnice, mlečni izdelki in podobno). To naj zajema 80-90% vaše prehrane – svoja najljubša živila pa si privoščite v 10-20ih % in v njih uživajte. Če boste pozorni boste ugotovili, da jih ne potrebujete prav veliko za zadovoljitev potreb.

PREVERITE 3 PAKETE PREHRANSKEGA SVETOVANJA V FITLINE STUDIU

Pripravila: Ana Šink, ana@fitline.si