Zakaj hujšanje na hitro ni učinkovito

Zakaj hujšanje na hitro ni učinkovito

Vsak, ki se loti hujšanja si seveda želi, da bi ta proces potekal čim hitreje in da bi bili rezultati vidni hitro. Tukaj nastopi problem, saj bo hitro hujšanje dolgoročno neuspešno. Hujšanje je namreč dolgotrajen proces, pri katerem moramo za izgubljanje teže v telo vnesti manj kalorij, kot jih porabimo. V praksi to pomeni, da bi lahko pojedli tudi tri 100g čokolade na dan in bi shujšali. Seveda tega ne priporočam nobenemu, saj s takimi živili v telo ne vnesemo potrebnih hranil in nam zdravje zato ne bo najbolj naklonjeno. Poglejmo si primer za lažje razumevanje.

Posameznik, ki za vzdrževanje svoje teže potrebuje 2000 kcal mora, če želi shujšati zaužiti približno 20% kalorij manj, kot jih porabi. To pomeni 400 kcal manj in tako mora za izgubo telesne teže zaužiti 1600 kcal. V takšnem primeru bo izgubljal približno 0,5 kg na teden, nekateri tudi do 1 kg (odvisno od začetne teže, starosti, hitrosti metabolizma itd). Takšno hujšanje je ”zdravo” in ga tudi sam priporočam.

Raznorazne tablete, napitki in različni pripravki, ki bi učinkovali v takšni meri, da bi lahko jedli enako ali več kalorij, kot jih porabimo in hujšali, ne obstajajo. Za vsako hujšanje je pač potrebno nekaj dela. Saj veste, brez nič ni nič.

Pri hitrem hujšanju pa gre za to, da je vnos kalorij posameznika nižji od 1000 kcal. Ekstremno nizek vnos kalorij poskrbi za hitro izgubljanje teže, kar se sliši dobro, kajne? Tako ekstremno hujšanje zagotovo ni zdravo in za sabo prinese en kup problemov. pexels-photo-247685

#1 PROBLEM
Prvi je zagotovo lakota. Pri takšnem vnosu bo vsak posameznik zagotovo izjemno lačen in bo ves čas hrepenel po hrani (po navadi po nezdravi). V tem primeru bo dolgoročno izjemno težko jedel tako malo, ker enostavno ne bo zdržal tako nizkega vnosa.

#2 PROBLEM
Drugi problem je izgubljanje mišične mase. Pri tako nizkem vnosu kalorij bo telo zagotovo poleg maščobe izgubljalo tudi našo dragoceno mišično maso. Mišična masa je za nas izjemno pomembna, saj v mirovanju porabi veliko kalorij, zagotavlja telesu potrebno podporo in nam da lepo obliko :)

#3 PROBLEM
Tretji problem pa potem nastopi, ko začnemo jesti ”normalno”. Po vsej verjetnosti se bo vsak posameznik začel prehranjevati tako, kot se je prej in bo zaradi izgubljene mišične mase (nazaj jo zagotovo ne bo tako zlahka pridobil) pri enakem vnosu kalorij tehtal več, kot pred ”dieto”. pexels-photo-209968

Večkrat sem že slišal ”v Dahavu noben ni bil debel”. Res je, ampak res je tudi to, da so tam zelo dolgo časa jedli izjemno malo. Ste pripravljeni jesti tako malo celo življenje? Najbrž ne in prav je tako, saj je to zdravju škodljivo – in ljudem okoli vas, ker boste tečni za znoret :)

Moj nasvet je, da hujšate tako, da jeste zdravo in malo manj, kot je vaša dnevna poraba kalorij. Tako ne boste pretirano lačni, dolgoročno pa boste bolj uspešni.

Seveda ne pozabite na aktivnost oziroma izvajanje vaj za moč saj boste z njimi ohranili oz. povečali mišično maso, postali močni in vaše telo pa bo imelo lepo obliko.

Če ne veste kakšen vnos kalorij potrebujete, kakšen jedilnik si sestaviti in kako pristopiti k vadbi, da bo učinkovita mi lahko pišete na moj e-naslov ziga.sink@fitline.si ali pa izpolnite spodnji obrazec in se naročite na brezplačen in popolnoma neobvezujoč posvet v Fitline studiu, kjer vam bom svetoval kakšna vadba bi bila najbolj primerna za vas.

Enostavno izpolnite spodnji obrazec, mi pa vas bomo poklicali v roku 24-ih ur, da se dogovorimo za brezplačen termin.


žiga

Avtor članka: ŽIGA ŠINK

Žiga Šink je licenciran osebni trener, ki je znanje osebnega trenerstva pridobil z NCSF usposabljanjem in tako postal NCSF osebni trener. Opravljen ima tudi tečaj varne vadbe v nosečnosti. Svoje znanje izpopolnjuje z izobraževanji na področju prehrane in telesne vadbe. V Fitline studiu deluje od samega začetka (2010) in je skozi vsa leta pridobil veliko trenerskih izkušenj.

Komentarji