Kateri ogljikovi hidrati so OK?

Kateri ogljikovi hidrati so OK?

Kot trener in prehranski svetovalec velikokrat slišim to vprašanje, ki po vsej verjetnosti izvira iz trenutno priljubljenih nizko ogljikohidratnih diet kot je npr.: ketogena dieta. Še 20 let nazaj se niso spraševali ali lahko pojemo štručko kruha temveč so za vse bolezni krivili prevelik vnos maščob. Danes je ravno obratno. Maščobe bodo rešile vse naše probleme, ogljikovi hidrati pa nam bodo škodili.

Pa se poglobimo v zastavljeno vprašanje. Ogljikovi hidrati spadajo med tri makro hranila, ki jih v prehrani uporabljamo za poenostavitev pri načrtovanju zdravega jedilnika in klasifikaciji hrane. Velikokrat pa z nadpomenko ogljikovi hidrati označujemo sladkor in jim s tem delamo krivico. V moderni prehrani pa pojemo preveč sladkorja.

Dodajanja sladkorja v hrano se je pričelo, ko so smernice zdrave prehrane prikazovale maščobe kot glavnega krivca vseh zdravstvenih težav, zaradi česar so jih sistematično začeli izločati iz prehranskih izdelkov. Da so te izdelki ohranili dober okus pa so jim dodali sladkor, ki ga na ta način v moderni prehrani pojemo preveč. Delno lahko krivdo pripišemo tudi vztrajanju pri starih prehranskih smernicah (prehranska piramida).

Ali so torej na splošno ogljikovi hidrati za naše telo res škodljivi? Ne.

Ogljikovi hidrati v našem telesu predstavljajo zalogo energije v obliki glikogena, ki je shranjen v mišicah in organih. Da bi torej rekli, da nam ogljikovi hidrati škodijo je neumnost. Predvsem je pomembno, da so ogljikovi hidrati, ki jih uživamo čim bolj naravni in nepredelani. Govorimo torej o zelenjavi, sadju, žitih, rižu, medu in podobnimi naravnimi viri ogljikovih hidratov, ki vsebujejo še veliko pomembnih vitaminov in mineralov. Izogibati pa se moramo prej omenjenih predelanih živilskih izdelkov, ki vsebujejo velike količine dodanega sladkorja, ki je dokazano škodljiv za naše zdravje, med drugim: škoduje naši črevesni mikrobioti, povečuje inzulinsko rezistenco in vsebuje veliko dodatnih kalorij.

Na kratko je odgovor na vprašanje kateri ogljikovi hidrati so dobri za uživanje preprost. Vsi, ki so iz čim bolj naravnih in nepredelanih virov.

Če imaš še kakšno vprašanje se lahko prijaviš na brezplačen posvet in trening. Enostavno izpolni obrazec mi pa te bomo poklicali in se dogovorili za termin.


matijaAvtor članka: MATIJA PRIJATELJ

Licenciran inštuktor fitnesa in prehranski svetovalec z opravljeno licenco na Fitnes zvezi Slovenije je strasten trener z veliko znanja o prehrani, ki se svojim varovancem maksimalno posveti. Je odličen motivator in poskrbi, da je vsak trening izveden 100%.

Komentarji