Kakšen je moj potreben vnos kcal?

Kakšen je moj potreben vnos kcal?

Ko se pogovarjamo o izgubi telesne mase (predvsem maščobnega tkiva) moramo upoštevati dnevne potrebe našega telesa. Potrebe našega telesa definirajo procesi, ki nas ohranjajo žive in aktivne, ti pa za svoje delovanje potrebujejo zadosten vir energije. Govorimo torej o bitju srca, dihanju, prebavi, razmišljanju, gledanju, procesiranju informacij in še mnogo podobnih procesov o katerih sploh ne razmišljamo oziroma jih morda še ne poznamo.

Potrebo po energiji, ki jo naše telo potrebuje za ohranjanje življenja, imenujemo bazalni metabolizem. Bazalni metabolizem pa je tudi najpomembnejša vrednost pri računanju naše dnevne potrebe po energiji (kcal) saj jo predstavlja okoli 70 %.

Kako izračunamo svoj bazalni metabolizem? Spodaj lahko najdete 3 načine, da ocenite svoj bazalni metabolizem in po upoštevanju dnevne aktivnosti celotno energijsko potrebo v dnevu.

Tehtnice in naprave, ki vam jo izmerijo same. Vsem vadečim pri nas enkrat mesečno omogočamo meritve telesne sestave na Omron tehtnici, ki s pomočjo električnih impulzov izmeri sestavo telesa in dodatno izračuna tudi bazalni metabolizem. Podobne tehtnice in naprave pa obstajajo tudi za domačo uporabo in so v primeru spreminjanja sestave telesa v veliko pomoč.

Spletni kalkulatorji in aplikacije. Na spletu lahko najdete celo morje kalkulatorjev in aplikacij, ki vam na podlagi teže, višine, spola in let izračunajo oceno vašega bazalnega metabolizma. Nekatere aplikacije že same po sebi upoštevajo tudi vašo ocenjeno aktivnost, s tem pa lahko na najbolj preprost način izveste svojo dnevno potrebo po energiji.

Izračunajte jo sami. Uporabite lahko Harris – Benediktovo enačbo:

Za moške – BM = 66,5 + ( 13,75 × masa v kg ) + ( 5,003 × višina v cm ) – ( 6,755 × starost v letih)

Za ženske – BM = 655,1 + ( 9,563 × masa v kg ) + ( 1,850 × višina v cm ) – ( 4,676 × starost v letih)

Dodatno upoštevajte še faktorje za aktivnost, ki so:

Malo ali skoraj nič aktivni – BM x 1,2

aktivni 1–3 dni na teden – BM x 1,375

aktivni 3–5 dni na teden – BM x 1,55

aktivni 6–7 dni na teden – BM x 1,725

aktivni večkrat dnevno vse dni na teden – BM x 1,9

Če se vrtite v krogu in nikakor ne znate izračunati vrednosti, potem se nam pridružite na brezplačnem treningu in posvetu, kjer vam bomo trenerji Fitline studia svetovali kakšen je vaš ustrezen vnos kcal.

Enostavno izpolnite spodnji obrazec, mi pa vas bomo poklicali v roku 24-ih ur, da se dogovorimo za brezplačen termin.


matijaAvtor članka: MATIJA PRIJATELJ

Licenciran inštuktor fitnesa z opravljeno licenco na Fitnes zvezi Slovenije je strasten trener z veliko znanja o prehrani, ki se svojim varovancem maksimalno posveti. Je odličen motivator in poskrbi, da je vsak trening izveden 100%.

 

Komentarji