KAKO PRAVILNO TEČI POZIMI

KAKO PRAVILNO TEČI POZIMI

V tem članku vam bom predstavila kako teči pozimi, kaj obleči in kako bo tek pozimi najbolj varen  za vas.  Članek bo prav prišel vsem, ki bi radi v naravi tekli tudi v zimskem času. Sama obožujem tek, zato vam bom predstavila svoje stališče glede teka v vseh vremenskih in temperaturnih razmerah.  22489833_10215182547256578_456840181435827029_n

Bila sem tekaški trener, vodila sem skupine 3x tedensko, vse mesece v letu, ampak priznam, zimski tek je eden izmed najtežjih. Nikoli ne bom pozabila dneva, ko sem še sama sebe s težavo doma “zbrcala v rit”, ter se komaj preoblekla in šla na trening. Zunaj je bilo –12 stopinj, poledica na cesti in še dan se je že bližal koncu. Niti sanjalo se mi ni, kaj in koliko plasti oblek naj dam nase, ali naj vzamem debele smučarske rokavice, smučarsko kapo, debele volnene nogavice, čeprav bi me superge kaj kmalu začele tiščati… tek v takih razmerah se mi je zdel popolnoma nemogoč. A po vsakem teku, četudi tako napornem se počutim izvrstno, saj me tek sprosti, ni mi treba razmišljati ter šteti ponovitve, sem sama s sabo in svojimi mislimi. Če si strasten tekač tudi ti, potem si preberi nekaj nasvetov, ki ti bodo zagotovo pomagali pri teku v zimskem času.

⇒ KAJ OBLEČI

Priporočljivo se je obleči v več plasti. Oblecite oblačila iz lahkih materialov, zato rek:”obleci se kot čebula” pri meni najbolj funkcionira. Vedno oblečem spodnjo majico ki je iz sintetičnih materialov in dobro odvaja pot, čez njo dam termo oprijeto dolgo majico, zadnji sloj pa je po navadi brezrokavnik ali tekaška jopica, ki ščiti pred vetrom in dežjem (windstopper). Rokavičke ter trak okoli vratu sta pri meni nepogrešljiv dodatek, saj so prsti na rokah najobčutljivejši del telesa na mrazu.

Za zimo si je treba omisliti tudi tekaški čevelj, ki je nepremočljiv, toplejši in ima manj zdrsljiv podplat, a slaba stran tega pa je, da je čevelj težji in zato bolj okoren.

⇒ OGREVANJE

Pred tekom morate poskrbeti za dobro dinamično ogrevanje (primer ogrevanja najdeš TUKAJ). Vključiti morate mišične skupine celega telesa in razmigati vse sklepe (predvsem kolenski sklep in gleženj). Ogrevanje naj traja vsaj 10-15min. Pred in po teku pa je priporočljivo spiti topel čaj z medom.

⇒ KAKO TEČI

Teči moramo samo po sprednji strani stopal, se pravi po blazinicah in prstih. Tako lažje amortiziramo korak, bolj smo stabilni ter sigurni, ne pride do tako imenovanih tipičnih tekaških poškodb kot so vnetje soleusa (velika mečna mišica) in tekaškega kolena. Vsak korak mora biti pazljiv, sploh če je teren zamrznjen in spolzek.

⇒ MOTIVACIJA

Vem, da se je zelo težko spraviti iz tople postelje ali kavča na ta peklenski mraz in da je težje teči, ko smo tako oblečeni. A če bomo vedno znova iskali razloge, se ne bomo nikoli spravili v red.

Če grem teči zjutraj, si že zvečer zraven postelje pripravim oblačila (če se enkrat oblečem, se mi ne da potem slačiti in najti izgovor, da ne bi šla). Če grem teči po službi, se že proti koncu delovnika motiviram in si rečem, da je to zame nekaj dobrega, odtečem in se potem počutim naravnost odlično. Celo popoldne sem lahko brez slabe vesti, saj vem, da je za mano karseda produktiven dan.

Sicer pa vsakodnevno motivacijo najdem v mojih dolgoročnih ciljih. Ti cilji so prihajajoči teki, ki se jih imam namen udeležiti in postaviti nov osebni rekord. Vsak je svoje sreče kovač, zato moramo tudi sami pri sebi razjasniti določene stvari in si postaviti cilje, ki jih bomo dosegli.

⇒ OHLAJANJE IN RAZTEZNE VAJE

Po teku, pa naj bo to 5km, 10km ali cel maraton, morate poskrbeti za ohlajanje telesa in razteg. Zadnjih 100m kombinirajte s hitro hojo, stresajte noge in umirite svoje dihanje. Na koncu naredite še raztezne vaje, kjer vključite predvsem sprednji ter zadnji del vaših nog. Vsaka raztezna vaja naj bo narejena čimbolj počasi, položaj pa zadržite minimalno 20 sekund.

Zdaj pa brez izgovorov, še danes se odločite, da nekaj naredite zase in to storite. Telo in duh vam bosta hvaležna! :)

Če imaš zame še kakšno vprašanje se lahko prijaviš na brezplačen posvet in trening. Z veseljem ti bom svetovala :) Enostavno izpolni obrazec, mi pa te bomo poklicali in se dogovorili za termin.


monika pngAvtorica članka: MONIKA TOPOLNIK

Monika je študentka Fakultete za šport ter vzporedno še smeri na področju Velnesa. Poleg tega je tudi licencirana AFP osebna trenerka in izkušena tekaška trenerka. Je zagrizena vsestranska športnica, bivša profesionalna plesalka jazz-baleta ter hiphopa. Zelo rada kuha in peče ter odkriva nove specialitete, ki so zdrave in okusne. Samo sebe smatra kot zelo energično, pozitivno in vedno nasmejano motivatorko.

Komentarji