KAKO PO PRAZNIKIH PRITI NAZAJ V FORMO

KAKO PO PRAZNIKIH PRITI NAZAJ V FORMO

A niso bili te prazniki naravnost čudoviti? Družinska druženja, obilica dobrot in prosti dnevi. Na žalost pa vse to vpliva na naše telo, če se ne pazimo seveda. Če praznike preživimo zdoma, to pomeni, da se večino časa prehranjujemo v restavracijah in jemo vse, kar običajno ne bi.

Ko se vrnemo domov in stopimo na tehtnico, ki pokaže nekaj kilogramov viška, pa to negativno vpliva na našo samozavest in počutje. Takrat se zavemo, da moramo nekaj ukreniti, najti motivacijo ter najboljši in najhitrejši način, da se spravimo nazaj v red.

Če ne veš kje in kako bi začela, nadaljuj z branjem tega članka.

  1. VSAK DAN SI PRIPRAVI ZELENI SMUTI

Po praznikih ali ne, to bi bil moj najboljši nasvet za vsakogar, ki bi rad izgledal in se počutil bolje. Zeleni smutiji napolnijo telo s snovmi, ki pospešijo prebavo in zvišajo nivo eneregije. Seveda so tudi zelo koristni za naša prebavila, ki smo jih med prazniki preobremenili.

Zeleni smoothiji so izjemno hranljivi. Količina vitaminov je seveda odvisna od sadja in zelenjave, ki jo uporabimo. Ne glede na vse ima večina sadja in zelenjave ogromno vitamina A in C. Na primer avokado pa je tudi bogat z magnezijem.

Zeleni smoothiji so v osnovi veliko bolj zdravi kot sadni ali zelenjavni sokovi. Ko stisnete sok, dobite vitamine in mineralne, ampak ne vlaknin.

⇒SUPER ZELENI SMUTI SI LAHKO PRIPRAVITE IZ:

  • zelene listnate zelenjave (blitva, špinača, ohrovt, brokoli)
  • sadja (gozdni sadeži, ananas, mango, citrusi, avokado, hruške, jabolka, banane, melone, datlji)
  • zelenjave (kumara, zelena, koromač, korenje, rdeča pesa, bučke)
  • tekočine (voda, kokosova voda, navadno mleko, navadno, sojino, riževo, ovseno, sok, čaj)
  • hranljivih dodatkov (chia semena, laneno seme, acai jagode oziroma prašek, maca, beljakovine v prahu, kakav v prahu, začimbe, konopljino seme, oreščki, ovseni ali pirini kosmiči)

Vse naštete sestavine so poljubne, lahko jih dodate več iz ene kategorije, lahko samo eno. Nujno pa je, da uporabite vsaj eno sestavine iz vsake kategorije. Okuse kombinirajte poljubno in eksperimentirajte. Tudi količine so poljubne. Lahko si tudi vnaprej v vrečke za zmrzovanje pripravite kombinacije teh sestavin, razen tekočih in jih zamrznete. Tako zjutraj vrečico samo vzamete iz zamrzovalnika, dodate tekočino in zmiksate.

  1. UŽIVAJTE VLAKNINE

Ključno je, da v telesu ponovno vzpostavimo ravnovesje. Telo moramo napolniti z vlakninami in tekočino, ki jo pridobimo z rastlinsko hrano (sadje in zelenjava). Priporočljivo je jesti tudi veliko žitaric (ovseni kosmiči, pira in ajda), raznorazna semena (lanena, sončnina, chia, bučna), stročnice (fižol, stročji fižol, grah in čičerika) in jagodičevje. Na vašem jedilniku naj se dnevno znajdejo tudi rjav riž, polnozrnate žitarice in v večji meri zelenjava.

  1. ORGANIZIRAJTE SE

Skrbno načrtuje svoje obroke in si jih pripravite v naprej. Vse obroke si pripravite sami. Tako boste imeli nadzor koliko in kaj pojeste. Spijte tudi veliko tekočine. Pijte vodo ali nesladkan čaj.

V svoj dan vključite tudi telesno aktivnost in je ne izpustite. Ugotovite katera vadba vam najbolj ustreza. Lahko je to hitra hoja v naravi, hribolazenje, tek, ali pa treningi v fitnesu. Zadajte si cilj, ki ga želite doseči in začnite počasi, korak za korakom. Najprej začnite 2x tedensko in nato po potrbei povečujte število treningov in intenzivnost. Počasi se daleč pride.

Poleg aktivnosti poskrbite tudi za zadostno količino spanja in vsako noč spite vsaj 7 polnih ur.

  1. BODITE AKTIVNI ČEZ CEL DAN

Velika večina ljudi ima sedečo službo. Če veliko presedite, potem vsak dan poskrbite za čim več gibanja. Izberite hojo po stopnicah in ne dvigala ali tekočih stopnic, na avtobusu stojte in se ne vsedite, v trgovino se odpravite peš in ne z avtom, popoldne pa naredite še kakšno gospodinjsko opravilo namesto, da se zleknete na kavč.

Če težko najdeš motivacijo za telesno aktivnost, se prijavi na brezplačen posvet in trening in pokazali ti bomo, da so treningi lahko zabavni. Enostavno izpolni obrazec, mi pa te bomo poklicali, da se dogovorimo za brezplačen termin.


monika pngAvtorica članka: MONIKA TOPOLNIK

Monika je študentka Fakultete za šport ter vzporedno še smeri na področju Velnesa. Poleg tega je tudi licencirana AFP osebna trenerka in izkušena tekaška trenerka. Je zagrizena vsestranska športnica, bivša profesionalna plesalka jazz-baleta ter hiphopa. Zelo rada kuha in peče ter odkriva nove specialitete, ki so zdrave in okusne. Samo sebe smatra kot zelo energično, pozitivno in vedno nasmejano motivatorko.

Komentarji