Kako brati deklaracije?

Kako brati deklaracije?

Deklaracije na izdelkih so zakonsko obvezne informacije o živilu, ki je namenjeno prodaji. Najpomembnejše pa je, da je to del embalaže, ki naj ne bi bil uporabljen za pospeševanje prodaje in prikazuje resnične informacije o izdelku, ki ga kupujemo. Vse smernice o označevanju živilskih izdelkov si lahko preberete v pravilniku o splošnem označevanju predpakiranih živil.

Nekaj napotkov pri branju deklaracij:

Seznam živil, ki je v izdelku uporabljen je naveden v padajočem vrstnem redu glede na maso snovi, ki je uporabljena pri izdelavi izdelka. To pomeni, da je tista sestavina, ki je napisana na prvem mestu tudi po masi v izdelku najbolj zastopana.

Na deklaraciji je označena tudi količina izdelka, ki je primerna za en obrok. Na vseh deklaracijah naj bi našli podatke tudi o kalorični vrednosti živila na 100 g in dodatno delitev na makro hranila (beljakovine, ogljikove hidrate in maščobe) in sol, dodatno pa so ogljikovi hidrati razdeljeni na dodane sladkorje, maščobe pa na nasičene maščobe.

Upoštevajte omenjene podatke in se učite o živilih ter upoštevajte priporočene količine, ki so navedene na njih. Po navadi je priporočena količina omejena na okoli 200 kcal, kar naj bi predstavljalo malico, vendar je to odvisno od proizvajalca in namena izdelka.

Kupujte izdelke z malo sestavinami. Ko doma spečete štruco kruha ne potrebujete veliko različnih sestavin. Ali je enako pri kupljenih izdelkih? Vemo, da ne. Dodatkov kislin in sredstev za uravnavanje kislosti, podaljševanje svežine ipd. je nešteto in so na deklaracijah po navadi označeni z oznako E. Te sestavine pa so tudi tiste, ki vam izdajo, da je izdelek, ki ga kupujete predelan živilski izdelek, ki po vsej verjetnosti ni dober za vaše zdravje.

Kupujte izdelke brez deklaracij. Deklaracije so, kot smo spoznali, prisotne predvsem na predpakiranih in predelanih izdelkih. Ko kupujete izdelke kupite t. i. pravo hrano, takšno kot jo najdemo v naravi. Kupujte krompir, grah, papriko in drugo zelenjavo, ki je po vsej verjetnosti od lokalnega kmeta, kupujte nepredelane mesnine, ki nimajo nepotrebnih dodatkov, ki so nevarni za vaše zdravje in se izogibajte predelanim industrijskim izdelkom.

Za konec predlagam, da preberete pravilnik o splošnem označevanju predpakiranih živil, da boste bolje razumeli katere sestavine in v kakšnih vrednostih jih je na živilskih izdelkih potrebno navajati in katere ne.


matija

Avtor članka: MATIJA PRIJATELJ

Licenciran inštuktor fitnesa z opravljeno licenco na Fitnes zvezi Slovenije je strasten trener z veliko znanja o prehrani, ki se svojim varovancem maksimalno posveti. Je odličen motivator in poskrbi, da je vsak trening izveden 100%.

 

Komentarji